15 april 2011

TITANIC SINKS!


Klockan 02:20 den femtonde april år 1912 sjönk Titanic.

Nu, precis 99 år senare befinner oss jag (Alba), Fanny och Lisa* på ett fartyg på väg till Stockholm från Helsingfors. Vi har sett en del isflak, men även om vi räknar med att de är större under vattnet verkar de inte så skräckinjagande. Läskigare är då fiskmåsarna och läskigast av allt är den gigantiska katt som bara jag har sett. De andra två påstår att jag ser i syne, men jag är övertygad om att den finns, den är bara väldigt bra på att smita undan. Vi har en natt till, så jag hoppas att jag lyckas övertyga dem.


Istället för bisarra mängder alkohol planerar vi att köpa alldeles för mycket godis i tax-free-butiken.


Vi har hittat alla livbåtar, noterat handgreppen för att öppna lådorna med flytvästar och lagt upp flera utrymmningsplaner. Däremot vet vi inte vad vi ska göra med lampknappen till vår toalett. Den funkar nämligen inte, om man inte brukar stora mängder våld mot den. En vaktmästare kom och talade om ungefär det för oss. När han tryckte på den funkade den naturligtvis. Själva får vi stå och banka som galningar om någon har råkat släcka den.



Fannys tolkning av dagens "jubileum". Material: cafébricka och pappersservett.

*Och en miljon dekoratörer, men de hör inte till oss. Det var kul att se dem dansa i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar